İstatistiğin zaferi
Prof. Dr. İlker Cenan Bıçakçı
Kapitalist düzende rıza üretimi medya denetimi altında gerçekleşiyor. Kamuoyu, iktidar ve muhalefet medyasında görmeye alıştığı az sayıda akredite uzmanın yaptığı yorumlara ve değerlendirmelere göre tutum belirliyor (bkz. Propaganda Modeli – Noam Chomsky ve Edward Herman). Geleneksel medya gibi dijital medya da çoğunlukla aynı uzmanların görüşlerini öne çıkarıyor. Dolayısıyla düzen partilerinin aralarında oynadığı demokrasicilik oyunu akredite uzmanlar eliyle meşrulaştırılıyor.
Özellikle seçim süreçlerinde sıkça ekranlarda gördüğümüz siyasal iletişimciler, yaptıkları değerlendirmelerle hem kamuoyuna, hem de siyasilere yön vermeyi hedefliyor. İletişimin siyasal yanıyla ya da siyasetin iletişimsel yanıyla ilgilenen bu çeşit uzmanların bir bölümü mektepli, bir bölümü de alaylı. İçlerinde akademisyenler olduğu gibi araştırma şirketi sahipleri de var. En şanslıları ise bir siyasi partinin ya da liderin iletişim çalışmalarını yürüterek kazanç sağlayan ajanslar. Bunlar, özellikle seçim süreçlerinde çok daha etkin oluyorlar. Siyasi partiler ve adaylar kadar kampanya yürüten ajanslar da başarının ya da yenilginin mimarı olarak değerlendiriliyor.
Yazının tamamına erişmek için abone olmalısınız. Tıkla, abone ol