Müziğin yararlı yanı: Paul Hindemith
İlayda Ar
20. yüzyılın ilk yarısı birçok alanda olduğu gibi sanat için de oldukça çarpıcı bir dönem olmuştur. Şiirde “sanat sanat için” felsefesine karşı Bertold Brecht’in ortaya attığı yarar/lılık (toplum için sanat) kavramı resim ve müzik alanlarında da etkisini oldukça hızlı bir şekilde göstermiştir.
Sanatçı ile halkın arasına uçurumlar girdiği, sanatın anlaşılmaz bir hâl aldığı bu yıllarda, müzik çağdaş dönemini yaşamaktadır. Paul Hindemith (1895-1963) ise her ne kadar çağdaş dönem içerisindeki neoklasik bestecilerden biri olarak bilinse de, onu hem Béla Bartók (1881-1945) yaklaşımındaki folklorist yanından hem de 1920’lerde değindiği halkın ve hatta çocukların yorumuna açık çalışmaları ile adım attığı yararlı müzik akımından bağımsız düşünemeyiz. Hindemith, bu oldukça değişken ve karmaşık müzik hayatı ile birçok yeniliği beraberinde getirmiş, eserlerini o dönemin hem nesnesi hem de öznesi olarak bugünlere bırakmıştır.
Yazının tamamına erişmek için abone olmalısınız. Tıkla, abone ol